Heeft u een huurinlichtingen formulier ontvangen?

13 jun 2017

Dan vraagt SVHW u om huurgegevens van uw pand te uploaden op deze website. U heeft hiervoor per brief een inlogcode en een wachtwoord ontvangen. U draagt op deze manier bij aan een juiste waardebepaling en dus een juiste belastingaanslag.

 

Waarom verzamelt SVHW huurgegevens?

SVHW verzamelt huurgegevens van kantoren, horeca, praktijkruimtes, bedrijfspanden en winkels om een juiste waarde te kunnen bepalen van deze panden. Dit jaar worden de huren opgevraagd van:

  • objecten waar geen gebruiker staat geregistreerd (= leegstand);
  • objecten die te huur hebben gestaan;
  • objecten die verkocht zijn.

 

Ben ik verplicht deze gegevens te verstrekken?

Volgens artikel 47 van de Algemene wet Rijksbelastingen bent u verplicht de gevraagde gegevens te verstrekken. De verstrekte gegevens vallen onder de geheimhoudingsplicht (Algemene Wet Bestuursrecht).

 

Voor wanneer moet ik het formulier invullen en uploaden?

In de brief staat een termijn vermeld van 4 weken.

 

Ik heb dit al eerder ingevuld, moet ik het formulier nu weer invullen?

Bij panden die leeg staan controleert SVHW elk jaar of er al een gebruiker gevestigd is.

 

Waarom ontvang ik meerdere enveloppen?

De huurinlichtingen formulieren maakt SVHW in een geautomatiseerd proces aan. Per object sturen we een formulier naar de eigenaar. Het is niet mogelijk om deze formulieren samen te voegen.

 

Kijk hier voor meer informatie.

Om goed te kunnen functioneren gebruikt deze website cookies. Melding sluiten