Ga direct naar content
Aanslag lokale belastingen in uw (digitale) brievenbus
Meer informatie
Zoeken
Zoekscherm sluiten

Zoeken op SVHW.nl

Betalen

Betaalmogelijkheden

Hoe kan ik betalen?

U betaalt direct

  • Via Mijn SVHW met iDEAL;
  • Via de iDEAL link of QR-code op uw aanslagbiljet, aanmaning of dwangbevel;

Op het aanslagbiljet vindt u de vervaldatum. Op deze datum moet het complete bedrag van de aanslag op de rekening van SVHW staan.

 

In delen betalen via automatische incasso

U geeft SVHW voor de vervaldatum toestemming om het bedrag in delen van uw rekening af te schrijven. Wij schrijven het bedrag dan in minimaal zeven en maximaal tien delen van uw rekening. Wij kunnen het totale bedrag niet in één keer van uw rekening afschrijven.

Automatische incasso aanvragen, aanpassen of stoppen?
Hiervoor logt u in op Mijn SVHW. Ga naar ‘Zelf regelen’ en klik op ‘Voorkeursinstellingen wijzigen’.
Maar u kunt hiervoor ook een formulier aanvragen via:

  • Het contactformulier: ‘Automatische Incasso’;
  • Telefoonnummer: (0186) 577 222 of (0800) 020 08 73.

U ontvangt het formulier binnen 5 werkdagen.

Zelf overmaken

Op het aanslagbiljet vindt u de vervaldatum. Dit is de datum waarop het complete bedrag op de rekening van SVHW moet staan.

U kunt uw rekening betalen:

  • Via internetbankieren:
    • In één keer voor de vervaldatum;
    • In delen voor de vervaldatum;
  • Via een overschrijvingskaart van uw eigen bank.

Rekeningnummer SVHW: NL81 BNGH 0285 0843 21

Bij betalingen vanuit het buitenland moet u het bankrekeningnummer én de BIC- of Swift-code vermelden. De BIC-code van SVHW is BNGHNL2G. Vermeld als u geld overmaakt altijd uw aanslagnummer bij ‘omschrijving’.

Houd er rekening mee dat uw bank tijd nodig heeft om de betaling te verwerken. 

Betalen aan de balie van SVHW

U kunt contant of met pin betalen. Contant betalen aan de balie is mogelijk tot € 1.500.

Wilt u meer dan € 1.000 contant betalen? Dan vraagt SVHW waarom u contant wilt betalen. Dit is om criminele en ongebruikelijke betalingen te voorkomen.

Veelgestelde vragen

Voor welke belastingen is automatische incasso niet mogelijk?

Automatische incasso is niet mogelijk voor:

  • BIZ van de gemeenten Barendrecht en Goeree-Overflakkee;
  • Een aantal BIZ van gemeente Hoeksche Waard;
  • Precariobelasting van gemeenten Hellevoetsluis, Hoeksche Waard, Lansingerland en Nieuwkoop;
  • Toeristenbelasting van gemeente Goeree-Overflakkee;
  • Grafrechten van gemeente Westvoorne.

Hoe verander ik mijn rekeningnummer (IBAN) voor het automatisch afschrijven?

U kunt uw rekeningnummer (IBAN) voor de automatische afschrijvingen veranderen in Mijn SVHW. Ga naar ‘Zelf regelen’ en klik op ‘Voorkeursinstellingen wijzigen’.

Wanneer schrijft SVHW de maandelijkse bedragen af?

Wij schrijven de bedragen op de laatste werkdag van de maand af.

Wat gebeurt er als een maandelijkse incasso niet lukt?

U ontvangt van ons een brief als een automatische incasso niet is gelukt. Ook bij een tweede mislukte incasso sturen wij u een brief. Als de automatische incasso voor de derde keer niet lukt, stoppen wij de automatische incasso. U ontvangt dan geen brief. U moet de rest van het te betalen bedrag dan direct betalen.

Wanneer stopt SVHW de automatische incasso?

U ontvangt van ons een brief als een automatische incasso niet is gelukt of wanneer het geïncasseerde bedrag in uw opdracht is teruggeboekt. Ook bij een tweede mislukte incasso sturen wij u een brief. Als de automatische afschrijving voor de derde keer niet lukt, stoppen wij de automatische incasso. U ontvangt dan geen brief. U moet de rest van het te betalen bedrag dan direct betalen.

Gaat automatische incasso door als ik bezwaar maak tegen mijn WOZ-waarde?

Ja. Dat komt omdat SVHW pas later beslist over uw bezwaar. Als uw bezwaar niet terecht is en de afschrijvingen zijn gestopt, moet u de delen die niet zijn afgeschreven nog betalen. Het bedrag dat wij vanaf moment afschrijven is daardoor (veel) hoger. Dat wil SVHW voorkomen.

Hoe lang is de toestemming voor automatische incasso geldig?

De toestemming is geldig tot u deze weer opzegt. U hoeft dus niet elk jaar opnieuw toestemming te geven.

In hoeveel delen kan ik betalen?

Het aantal delen is afhankelijk van de datum waarop u toestemming voor automatische incasso geeft. Geeft u toestemming binnen één maand na de datum van de aanslag? Dan schrijven wij het bedrag in tien delen af. Geeft u toestemming binnen twee maanden, dan schrijven wij het bedrag in negen delen af. Geeft u toestemming binnen drie maanden, dan schrijven wij het bedrag in acht delen af.

Wanneer moet ik toestemming voor automatische incasso geven?

Geef uw toestemming voor automatische afschrijving op zijn laatst voor de vervaldatum. Als u later toestemming geeft, dan geldt deze pas vanaf de volgende aanslag.